Isu Rantai Burung hantu Haram ? SAH , Wajib Banteras .

Selasa, Januari 03, 2012 Haiyum Haffiz 6 Comments

Alhamdulillah , kita sudah berada di tahun yang baru , bulan baru . Alhamdulillah juga BLOG Dakwat Pena ini juga sudah berusia 1 TAHUN Alhamdulillah ,  banyak kenangan pahit manis serta isu panas dan sejuk . Pelbagai konterversi , tomahan , serta pelbagai suara dan kata-kata sumbang yang di ajukan ke atas BLOG ini . Saya Haiyum Haffiz selaku pemilik dan penulis BLOG Dakwat Pena memohon maaf jikalau ada di antara entri-entri saya membuat anda terasa atau lebih mudah tersinggung . Saya menulis untuk ummah , untuk Agama dan bangsa  . Kepada para pembaca yang memaki hamun saya sebelum ini , saya mahu mengucapkan ribuan terima kasih kerana anda telah membakar semangat saya untuk terus menulis , dan mengupas isu-isu semasa , TERIMA KASIH , semoga Tuhan sahaja yang membalasnya , [senyum sikit hehe..] dan saya memaafkan sesiapa yang pernah memaki saya atau mengutuk saya di laman-laman sesawang yang lain , saya tahu tapi tidak mengapa saya maafkan , tapi ingat "banyaknya kita mengutuk atau menghina seseorang itu , dosa kita akan terus bertambah malah orang dicaci itu pula yang bertambah pahalanya" :)

"Aku menulis kerana aku tidak sanggup melihat bangsa dan agamaku dihina"[Haiyum Haffiz]

2011 , 
Isu "Rantai burung hantu haram??" .[Isu Hangat]


http://haiyumhaffiz.blogspot.com/2011/12/rantai-burung-hantu-haram.html

   Tidak ku sangka entri ini mendapat sambutan yang amat memberangsangkan serta penuh konterversi . Kini Entri ini telah menjangkau  221 938 view dan 736 comment , entri ini juga telah mendapat sambutan dari pelbagai Negara malahan Benua . Entri ini bukan sahaja di baca oleh orang Asia , orang Eropah juga membacanya , Alhamdullillah . Entri ini juga mendapat komen dari beberapa orang penulis dari Eropah dan Asia Alhamdulillah . Kini isu ini telah di keluarkan di akhbar baru-baru ini . Seroang hamba Allah ini bertanyakan soalan ini kepada seorang Pakar berkaitan isu ini . Maka isu ini telah terjawab , Pemakaian Rantai Ini Wajar Dibanteras .





 Akhbar Metro , 1 januari 2012 .

Ramai yang mengatakan pemakaian ini boleh tidak salah jika niat bukan mahu meniru atau memuja agama lain tetapi hanya mahu bergaya . "Niat menghalakan tidak cara" ingat kata ini . Ia hanya HARAM  jika kita memakainya kerana bukan ingin meniru atau memuja . ye memang tapi ia Makruh untuk kita memakai nya . Makruh adalah perbuatan yang dibenci ALLAH . Mungkin ada yang mengatakan 

"Rantai ini cuma makruh dan tidak berdosa serta tidak haram maka boleh pakai , yang penting niat "

Diharap anda renung semula kata-kata ini , adakah anda sanggup mengenepikan Agama hanya cuma untuk berfesyen ? Saya pasti ada yang tidak berpuas hati dengan apa yang saya katakan ini , ingatlah kita hidup di dunia ini untuk mengumpul PAHALA bukannya DOSA!!. 

Kepada para pembaca dipersilakan jika anda mahu share entri ini , dan ter-amat dialu-alu kan anda semua dapat memberi sedikit komen berkaitan entri samaada "Setuju" atau "Tidak"..
Assalammualaikum.. 

Boleh rujuk :






You Might Also Like

6 ulasan:

  1. peh. power power. entri tu mmg panas. sampai abang pun suka

    tahniah. majulah umat islam

    BalasPadam
  2. Fara rasa tak kesahla pakai benda neh perlu mengikut niat ke tidak, tapi bila kita pakai rantai neh seolah-olah mcm kita menyokong jugak cara Yahudi tuh. Padahal dorang mati2 nak jatuhkn Islam kot. Rantai neh lbh krg cara halus dorang utk pengaruhi minda kita.

    Kan ada banyak lagi loket rantai yg cantik2. Nak ikut trend tak salah, tapi kena pandai memilih jugak kan. Fikir dulu sebelum beli apa2.

    BalasPadam
  3. wah! entry yang bagus, blog ni pun lawa, keep up the good work! :D

    BalasPadam
  4. Org cakap haram tu tetap haram. tp ade yang xpcya. tp bg sy, kalau dah ade cite mcm ni.. baik xpyh pakai terus. dari tanggung dosa. :p

    BalasPadam
  5. setuju!kalau dah tak b0leyh..xb0leyh jugak..tp sbb ramai y dah ja0h dr ag..s0..dy0wg bertindk sesuka hati je..~
    in my 0pini0n..xlawa p0n l0ket ue..mmg la nk ek0wt trend p agk2 la..hmm~
    g0od en3..:)

    BalasPadam
  6. I am agree with that. :') Thanks sebab maklumat ni sangat bermakna. Boleh ekin share dengan kawan kawan yang lain. *Awak punye background music <3

    #Akhir sekali . SETUJU :)

    BalasPadam