CAHAYA AKU HILANG

Isnin, Disember 05, 2011 Haiyum Haffiz 3 Comments

BISMILLAH..


[baca dengan gaya perlahan mengikut rentak dan hayati setiap bait puisi ini]








Kau kenalkan aku makna cahaya ,        

Kau kata manusia buta tanpa cahaya ,

kau kata aku boleh terima cahaya tu ,

kau pimpin aku untuk mencari cahaya tu ,

kau berikan ku harapan ,

kau kata cahaya ALLAH untuk ummah ,

Kau mengharap aku membawa perubahan kepada ummah ,

Kau mahu aku bangun dari jalan hitamku ,

Kau mahu aku tinggalkan zaman silam aku itu ,

Kau beri aku kekuatan , semangat , keyakinan

Kau kata aku perlu kuat ,

Kau kata aku perlu tabah ,

Kau kata aku perlu yakin ,

Kau kata aku penyelamat ummah suatu hari nanti,



Tetapi ..                



Aku lalai ,

Aku ingkar janji aku ,  

Aku lupa nasihatmu ,

Aku sia-sia kan cahaya itu ,

Aku kegelapkan semula hidupku ,

Aku padam cahaya itu ,

Aku kembali ke jalan hitamku ,

Aku melukai mu ,

Aku melukai tuhanku ,

Aku sia-sia kan harapanmu ,

Aku sia-sia kan janji aku janji kita ,

Maafkan aku ,

Aku terleka dengan DUNIA ini ,

Aku turuti kehendak si iblis itu ,

Aku tersasar ,

Taliku putus ,

Hidup aku gelap ,

Hilang arahku , 




Ya ALLAH ,

Ampunilah aku ,

Kembalikanlah cahaya aku ,

Aku sedar aku mempersia-sia kannya ,

Aku mengharap peluang kedua darimu Ya ALLAH ,

Aku merasa kehilangan tanpanya ,

Cahaya mu itu ya rabb ,

Dia Cahaya yang kau kurnia pada ku dahulu ,

Cahayaku .

You Might Also Like

3 ulasan:

  1. "kerana Tuhan kita ditemukan, andai terpisah itu ketentuan." [kau bagai cahaya -- saujana]. life goes on, bro. :))

    BalasPadam
  2. gunakan blog sbg dakwah.. amat bagus... ^_^

    BalasPadam
  3. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

    BalasPadam